Beleid

Bij Het Vaderhuis is de cliënt een eigen individu. Dit betekent dat wij zorg op maat bieden. De cliënt staat centraal. Zorg op maat betekent ook toewijding en betrokkenheid. In de praktijk betekent dit dat er geen ‘9-17’-mentaliteit is. We zorgen dat er altijd iemand beschikbaar is waar nodig. Doordat het Vaderhuis een relatief kleinschalige organisatie is, hebben wij het voordeel dat wij die nodige betrokkenheid kunnen waarborgen. We kennen de cliënt en er zijn korte lijntjes. We hopen hiermee te bereiken dat een ieder zich welkom en gezien voelt en mag weten dat wij dag en nacht klaarstaan.

Die betrokkenheid trekken wij door naar het sociaal netwerk van de cliënt. Naaste familie of andere belangrijke personen worden, waar mogelijk, meegenomen in de zorg die wij bieden. Afspraken worden samen met ouders, casemanagers, mentoren en/of curatoren besproken.

Wij werken vanuit Christelijke normen en waarden. Dit betekent in de praktijk dat wij enkel Christelijk personeel in dienst hebben, welke de Christelijke normen en waarden kunnen uitdragen. Denk hierbij aan bidden voor het eten en op verzoek uitleg kunnen geven over bepaalde Bijbelse principes. Voor cliënten zit hier geen enkele vorm van verplichting aan vast. Het enige wat hiermee gepaard gaat, is wederzijds respect.